Selaa tätä aihetta:
1 Nimetöntä käyttäjää
Hypernurbs or no hypernurbs? |
||||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
![]() |
Olen pitkään miettinyt miten muut cinema käyttäjät mallintavat.
Kun teette mallin; kuinka usein käytätte siinä hypernurbia? Muutatteko ne kaikki editableksi vai sekoitatteko ne keskenään? En tiedä miksi mutta mulle tulee tyhmä fiilis sekoittaa hypernurbsit polygonien kanssa. Tämähän ei ole mikään ongelma mutta nyt ku on meitä Cinema käyttäjiä; voipi kysyä melkein mitävaan :)
Lähetetty: 10.10.2007 16:23
|
|||
|
||||
Va: Hypernurbs or no hypernurbs? |
||||
|---|---|---|---|---|
|
Just popping in
![]()
![]() |
Kyllä hybernurbs on mielestäni kannattava pitää erillään, koska kappaleessa, jossa on jo valmiiksi paljon polygoneja hidastaisi konetta todella paljon.
Yleensä kun mallinnan jotain, niin testaan miltä näyttää hybernurbsin kanssa, ja sitten otan sen taas pois päältä ja jatkan. ![]()
Lähetetty: 9.11.2007 15:04
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
![]() |
Jotkut saattavat ihmetellä mikä se tämmöinen kysymys on. Minua häiritsee hirveästi kun mallissa on hypernurbit ja polygonit sekaisin, mutta jotenkin tuntuu siltä että ainoa tapa saada sileät pinnat on taas hypernurbit.
Esim. yritin mallintaa laivan. Runko meni tosi hyvin hypernurbeilla. Heti ku aloin lisäämään tarkkuutta, koko homma kusee. Olen aina mallintanut sen mukaan miltä tuntuu enkä oikeastaan tiedä MITEN oikeaoppisesti kuuluu mallintaa. Siksi tämä outo kysymys.
Lähetetty: 12.11.2007 10:09
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Just popping in
![]()
![]() |
Tervehdys teille kaikille, olen uusi c4dfi -sivuston käyttäjä. Alussa v.2000 tein kaiken valmiita objekteja käyttäen. Nykyisin miltei aina hypernurbseja käyttäen. pidän "pehmennyksen" päällä kunnes kone tökkii ja sitten duuni jatkuu päällä/ pois. paitsi, "lathe"-työt / työn osat. Yhdistelmät on sieltä jostain paitsi, taustalla olevat rakennukset. "Not enough memory" -tulee vastaan 2GB -kesk.muistillakin (pc) turhan usein.. Mielestäni muistin lisäys yhdestä, kahteen gigaan. Vaikutti asiaan yllättävän vähän. Nyt aloitan iMac 24" -koneella ja 2GigaBitillä. -Kokemuksia, onko eroja/parannusta pc -koneeseen? -Matti
Lähetetty: 15.11.2007 22:13
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
![]() |
Tervetuloa mukaan!
"Täällä on vielä vähän hiljaista". Itse olen PC käyttäjä ja lisäsin yhden gigan muistia omalle koneelle. ( yht. 2 gigaa) enkä ole huomannut suurta eroa. Tuon mun airbusin mallintamisen kans huomasin eron ku siinä on melko paljon polygoneja. Kahdesta gigasta oli se hyöty että pystyin jatkamaan projetia hieman lisää mutta ei muuta. Foorumissa on muutama kaveri joilla on MAC käytössä. Ehkä he kertovat lisää omista kokemuksistaan.
Lähetetty: 21.11.2007 14:06
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Just popping in
![]()
![]() |
Moi, itse käytän Cinemaa macissa, ja ennen kympin käytistä oli samanlaisia muistiin liittyviä ongelmia. Nykyään cinema toimii maceissa kuin unelmaa ja muistia voi lisätää 32Gb saakka.
Lähetetty: 11.6.2008 12:40
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quite a regular
![]()
![]() |
tuossa on kätevä skripti jonka tein on hypernurbsin subdivision määrän kontrolloimiseen perspektiivinäkymässä.
http://www.kraphik3d.com/download/cinema4d_hn_subdiv_tut_result/
Lähetetty: 15.12.2008 18:38
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quite a regular
![]()
![]() |
tuossa hypernurbs xpresso skriptin latauslinkki tiedostoon.
Olin vaan linkittänyt animaatioon jossa näytin miten se toimii. hehe http://www.kraphik3d.com/download/cinema4d_hn_subdiv_tut.zip
Lähetetty: 8.4.2010 23:08
|
|||
|
||||
||||
|---|---|---|---|---|
|
Moderator
![]()
![]() |
Itte ainaskin heittelen kaikkea aikalailla sekasin aina välillä. Mutta enemmän tykkään tehä töitä ilman hypernurbsia riippuu tietysti tosi paljo mitä teen. Ittekkään en tiedä mikä ois se oikeaoppinen tapa tehdä kuin en ole mitenkää tosi pitkään Cinemaa käyttäny mut hyvin se näyttää toimivan mun tavalla
Lähetetty: 8.4.2010 23:19
|
|||
|
||||